cuti di luar jangkaan

hari ini 13hb june 2010, tepat 8 hari mama papa mengerjakan umrah.
aku dan yang lain tinggal sementara di kampung.di batu pahat.
mmg cukup bosan.perkara yang sama berlaku di rumah sendiri.
cuma bedanya, no internet. berdepan dengan television je lah.

sekarang aku selamat di port dickson.
bersuti bersama yang lain.
bbq di rumah sahaja.
at 1st teringin di pantai tapi jadual semua berubah.
kisahnya bila kami melawat rumah nenek di melaka.
kononnya nak mmetik segala rambutan yang ada.
tikah lah heronya.memanjat pokok rambutan tua tu.
malang tak berbau.dahan rapuh.patah.
lebih 10kaki tikah jatuh ke bawah.
aku tak dapt nk saksikan sebab aku tiada di tmpat kjadian.
kaki,tangan berdarah.euww.geli.
pengsan.aku dan yang lain panik.
pucat nak mmpus mukanya.
cik y,kakak nanges.biasa lah.

kenapa ye aku tak menangis.
memang risau.tapi aku tau dia kuat.
mungkin dia takde pape.
terbukti.xray.tiada yang patah.
cuma bengkak di tgh dan pinggang.
semua selamat.
harap papa mama tak risau bila mereka dapat tau.

tengok lah apa jadi untuk cuti ni.
sudah cukup untuk semua yang tak dijangka :)


No comments: