Saturday, November 5, 2011

ada apa dengan ejaan



hah. aku dah selamat tiba di bandar Johor Bahru selepas bersengkang mata drive selama hampir 5 jam.
saat tiba dirumah itu seronok bila disambut adik-adik walaupun sudah jam hampir 3 pagi.

ok. habis cerita. maksudnya aku di bumi JB.
sekarang ceritanya lagi which is randomly speak lagi, tentang ejaan.

few days ago, ada yang dok gatal post kat wall facebook aku dengan menggunakan ejaan yang tak sesuai dengan umur aku mahupun umur si penghantar. macam F. enough said.

anda-anda pun boleh jenguk facebook and try tengok ejaan ini.

kenapa kena tulis caye instead of saya?
kenapa kena tulis cuke instead of suka?
kenapa kena tulis campai instead of sampai?
kenapa kena tulis cayang instead of sayang?
kenapa kena tulis buad instead of buat?
kenapa kena tulis tito instead of tidur?
kenapa kena tulis cangat instead of sangat?
kenapa kena tulis alek instead of balik?
kenapa kena tulis uat instead of buat?

and many more. find it yourself and kau akan buad diwwi kau muntah tewook cangat. phui!

awak-awak, tite race kan, takyah lah tulis mcm tu. tite geli lah.
tak comel pun awak tulis mcm tu. comel sangat racenye kalau tite bagi lempangan kat awak.
kan? phuii!

cikgu penat ajar kat sekolah macam mana nak eja, tapi kenapa dengan suka hatinya anda mengubah.
mesti cikgu sedih. kan cikgu kan?
grow up boleh? kau nak suruh aku buat research berapa ramai suka kau tulis dengan ejaan macam tu ke?
tak penat pun nak taip kat keyboard. lagi dekat huruf S tu dengan huruf A berbanding key C.

eh, ini randomly speak tau. jangan lah terasa.
kalau terasa, hah, pergi ubah ejaan awak ye :)

bye :)

fds ♥
written by fadhillasamsudin

No comments: