bila kata-kata jadi santapan

memang salah jadi orang tiada perasaan. muka tak berperasaan.
cuma tembok dinding bilik air je mengerti.
tak kisah lah nak cakap aku tak berperasaan atau tak.
perasaan aku, aku yang jaga. perasaan ni dah lama aku bunuh. dah lama mati.
sekeliling jadi penyebab. sekeliling jadi pengajar.
macam-macam jadi.pernah mereka ambil peduli.konon lebih.

bila tanya sayang, suruh jawab jujur.

bila dah jawab jujur, tak boleh terima. kata aku takde perasaan pula.
jadi, aku kena terus menipu? untuk buat orang lain happy?
aku? haih.penat dah mengeluh.

"seronok kan jadi kau. xde feeling lgsg". tu je lah ayat aku selalu dengar. penat dah.
orang pun selalu kata, perasaan mampu berubah bila-bila masa.
terima je fakta tu dengan minda terbuka.

setiap kali aku dengar mulut2 berkata aku takde perasaan,
tiap kali tu juga, perasaan dalam hati ni buka mata.

macam nak pecah jantung ni. sakit tau tak.
suka hati kau lah.

durjana sangat ke aku?
yes, im the starter && now im end that thing ok.
even not happy ending. but is it wrong to crush on some guy?
ok.im hurting ur friend, im noe it clearly but plz lah mind ur word.
aku masih punya perasaan. perasaan tu masih ada. jangan lupa.
teruskan je lah yang jelek tentang aku. aku penat. *sigh

lain lagi hal bila satu nadi kepercayaan sudah tak wujud.
cukup lah. memang hubungan tu satu kerumitan yang melampau kan.

cukup untuk hari ini.
mari ganti tidur :)


No comments: