tika saat tak terduga

satu hari yang tak pernah dalam jangkaan.
ditinggal rakan sayang.aku sorang lagi.haih.
tapi aku tau masih ada yang mahu teman aku ;)
aku mula tahu aku takkan pernah bosan di sini.

buka puasa dengan teman lain. ramai.
natrah si kepoh pun ada. tahan apa je yang dia nak gosip :)
jalan masuk Bintang. hambar.
tengok g string rm 1.aku tak pernah tergoda nk pakai.pelik rasanya.

jumpa si jazli jumain. rindu lah. lama tak lepak sama macam dulu.bahagia mungkin bila si sayang ada di sisi ;)

paling tak terduga, adik aku, cotek buat kelakar nak overnite kat shah alam.
motif?kau pikir shah alam hebat?

tapi semua tu buat aku berdepan dengan sesuatu yang tak pernah aku duga.
ceruk tepi tangga jadi saksi.
lagi sekali air mata aku tumpah bila aku ingat balik peristiwa yang tak patut jadi pada aku.
penat nak ulang tapi bila ingat mesti aku jadi benci pada 2 makhluk tu.mereka tak patut bahagia.
haih. tapi kenapa aku boleh keluarkan lagi cerita tu.
dia tak patut tahu tapi kenapa aku lepaskan pada dia? pelik.
mudahnya aku percaya pada orang. itu lemahnya aku.
aku kenalkan kak D.
kelakar pun ada. dia hampir tahu setiap inci rahsia aku. cuma ada lagi yang tak jelas.

tapi kenal dengan dia dan yang lain buat mata aku lebih besar pandang dunia.
mereka sama. tapi ada benda yang tak serupa. pandang dari sudut berbeza.

kata-kata yang dia bagi buat aku lebih yakin. cuma aku tak pasti.
masih ada kah yang bisa terima? terima aku dan seseorang yang dukung aku lebih 3 tahun? pakej.
tak semua kan.biar lah. terima apa saja yang jadi.

cerita lain dengan adik aku dan rakan-rakannya.
tak matang. kelakar. satu malam yang takde hala tuju.
kena marah lagi lepak luar. pusing telinga aku kena marah. aku benci hidup dalam kongkongan.
tapi bila nk dibebaskan, aku rasa takut aku tak mampu berdiri lagi. haih.

satu hari tak cukup tidur. mata aku macam panda. buruk.
kesian pada yang terpksa layan aku di kala subuh. tangga jadik saksi lagi.
terima kasih ;)





No comments: