raya oh oh yeah yeah


bodo. title ni ramai yang pakai. sempena lagu yuna, raya oh yeah.
tak paham aku. tapi aku suka tajuk ni. agak comel.

selamat hari raya.buka bicara.
seperti biasa. malam raya di melaka.
pasang langsir. pelik. aku tak paham. mama pun naik pening.

tapi sempat tengok rancangan shamsul @bazaar.
tetiba sentap. tengok juadah berbuka puasa di mana ek. entah. lupa.
tapi ada lauk taun. kelakar. tapi rasa nak cuba.
tiba-tiba camera fokus ke kuih badak berendam. tangan aku gatal msg cotek.
"aku nak badak berendam". mgharapkan papa & cotek yg ketika itu di bazaar.

tapi xsangka, itulah jadi salah satu juadah buka puasa aku hari tu.
rezeki. err.. oke. itu kali pertama aku rasa kuih badak berendam :)


malam raya. bunga api.melaka :)

main- main bunga api.
tapi agak loser. aku, cotek, mardhiah.
itu sebab aku tak suka balik melaka. hambar.
tapi bila raya, di situlah seronok.
rasa suasana pagi raya. jadi terima lah :)

pagi raya.
kali kedua sembahyang raya.

itu yang seronok. baru rasa raya.
kena bangun pagi :)




ini juadah kami pagi raya. sama macam yang lain. ketupat. rendang.
homemade. kecuali lemang. tak de sape nk bakar :)
yang kuning tu aku cuma dapat jumpa di melaka :) geragau namanya. tp aku sebut gagau.
udang kering. fadhzli tak boleh makan :)
dah kenyang, tidur :) tggu papa balik sembahyang jumaat kemudian berangkat ke batu pahat :)


kalau di batu pahat. kejadah nya adalah tangkap gambar. lagi dan lagi






raya pertama :)


raya kedua. di simpang renggam


the Fadhilla's :)


raya ketiga. BP Mall :)

raya tahun ni nampak macam lebih meriah. berkumpul lagi ramai dan ramai.
raya ketiga, habiskan duit raya menonton wayang, bowling, karoke. oke. bowling aku xcampur.
sekarang, banyak assignmnt tertangguh. cepat cepat. mati lah :) bye.



1 comment:

Al Ziyad said...

nice pictures.. maaf boleh saya ambil satu untuk posting saya pasal aidilfitri :)
http://www.facebook.com/alziyadnews

maaf jika saya lakukan tanpa izin.