Friday, September 17, 2010

ini cerita raya.


sebentar. tersentak tentang kes pembunuhan kejam Datuk Sosilawati dan rakan.
ok. aku jarang ambil kisah. biasalah. bunuh-bunuh. memang takde kerja lain ke.
tapi yang mengugat nadi aku sekarang sebab aku baru bercita-cita nak beraya kat kpg Datuk Sosilawati yg letakknya di Batu pahat.tak jauh pun dari kpg aku.
setiap tahun dia akan buat rumah terbuka. dan yg penting, duit raya msti dapat. banyak plak tu.
tapi, tak dapat lah den. pasrah. alfatihah untuk mereka.

lagi satu. alfatihah juga untuk M.Rajoli. aku dapat berita lalu mukabuku.
meninggal dunia akibat kanser otak. semoga roh nya dicucuri rahmat.

lagi dan lagi. ada siapa lagi yang meninggal? err. tak tahu. ok. tutup cerita.

satu hal. nak beraya punya pasal pun boleh bikin gaduh. aku pening.
benda kecik jadi besar. lagi pening. penat nak minta maaf lalu hp. taip msg 10 page.
tertidur. subuh baru hantar. ceyh, konon tak tidur lah bikin itu msg. pandai gua propa. :)

assignment bertimbun. kenapa kena bagi masa cuti raya. aku tak paham.
ingat takde kerja lain aku nk buat selain assignmnent? student. mcm tu lah.
i wish ada lagi sminggu cuti. tp tinggal mimpi je lah.

raya ni banyak lah cerita dekat tv. bertimbun-timbun. satu channel ke satu channel.
hiburan dan filem semata. ok. aku nampak Muniff Isa dlm TV. aku rindu 'dia' balik. demm.
kenapa awak comel sgt? dah umur 27 thn tp muka baby face.
mcm tu kot muka 'dia' bila dah tua. maintain babyface. how cute u are. grrr :)

aku tengah searching hp baru. 'britishberry' (Farisha fuad, 2010) aku dah patut kena tukar.
ulang kali minta balackberry kat papa. blueberry je lah. itulah jawapan papa. haih.
aku buntu lagi. kan best tiba-tiba dapat banyak duit secara mendadak. aku belanja sorang-sorang makan. makan angin. haha.

malas nak cakap banyak. tinggal lagi sehari untuk belayar pergi.
tak sabar sebenarnya walaupun aku tau bnyak lecturer menanti kerja kami.
cuma aku rindukan suasana di sana.

oh lupa. kisah tentang dia. secara tiba-tiba dia kata rindu.
ramai rindu aku ni. aku? entah. ada yang dirindui. tapi ala-ala je :)
belum kuat lagi. aku masih kukuh. belum cukup jatuh :)
selamat malam :)

*masih cuba cari idea untuk post tentang raya bersama pama.

No comments: