Saturday, September 18, 2010

beraya bersama pama crews

15 September 2010

ok. dah tiga hari berlalu. baru hari ini aku sempat nak menulis. sebabnya assignmnent yang macam haram banyaknya. ok. tak banyak mana. tapi saja nak cakap banyak. nmpak dramatik.

kali ini seronok. cuma ada dua anak gadis yang bermasalah tak bisa ikut. hamimah dan liyana ahmad.
mungkin mereka ada alasan sendiri. kali ni tambahan cik zaza kita. dia masih sama. cermin kecil di tangan :)


zaza .gee . mien . syelly . pdy . nanna .natrah . lily .faiq .yana .wawa . jia . fath


farid . mizie. baby.


baby chua.

credit to : fad si photographer



10 buah rumah. bermula di kg melayu. sesat lagi walaupun dah berulang kali pergi. maaf :)
tunggu semua hadir. macam nak pecah. riuh.
topik si natrah buka tentang "kau suka pokcek ek? aku rasa dia suka kau" makan.minum. "kau suka pokcek ee pdy? aku rasa dia suka kau lah". minum. diam kejap. "betul ke kau suka dia?tu lah aku rasa dia mcam suka kat kau je" .
soalan dan jawapan sendiri. aku tak tahu nk jawab. bukan tak tahu. tak sempat nak jawab.
nasib natrah amik advertising. cuba dia amik kewartawan? rasa sape nk tanya, sape nak jawab?
ok. rakan- rakan. kalau nak tau sape itu pokcek, carik salah satu post blog aku :) ntrah lu gatal cakap psl gosip aku. nanti kau.



rumah wawa.sarapann mee :).tp asing pula. ada yang makan di bawah. ada yang di atas. sempat pasang teling cerita tentang rakan si yana. heaven nya jadi gadis itu :)
ok. duit raya. semua dah start buat koir. aku rasa tingkat bawah boleh dengar.
"ye ye duit raya. ye ye duit raya" ulang kali sampai bila nak tangkap gambar. tahu plak senyap.





SIGS. sultan ibrahim girl school. tempat himpunnya pama crews. form 1-5. ok. ada yang smpai form 6. setiaa gitu :) konon cuma nama sekolah. tapi ABG pak guard bagi kebenaran, apa lagi. serrrannnggg!
rindu yang melampau-lampau.seronoknya zaman sekolah. aku nak kembali ke zaman ni bisa?
amik gambar di setiap ceruk. bezanya. padang, ruang kantin,dewan terutamanya. sheeett. gua rindu.
tiap satu kenangan wujud setiap tempat dlm sekolah ini. yang paling penting disini ciptanya rakan2 PAMA CREWS :)



rumah yana. topik lagi hangat. satu kena aware. natrah si stalker. paling hebat. aku rasa kena berwaspada :) topik pertama dari faiq. feel sorry. takutnya ada lagi yang macm tu. dan ini bukan kali pertama aku dengar. topik lain ialah 'hanger dan baju'. sumpppahhh macam haram topik kau! pilih contoh lain boleh? makan makan. lagi sekali. "ye ye duit raya. ye ye duit raya".
salam cium tangan yana. motifff? nampak sgt propa baik nak duit raya dari yana.



rumah aku. kali ini. natrah lagi buka topik. kisah dolu-dolu di SIGS.kisah hp dirampas. ayah natrah serang hjh Fatimah. explorace is the best :) birthday wawa yg plg sedih. surat wawa utk jia dan ntrah. surat dalam beg natrah.gaduh2 tertukar tudung. kelab ciptaan sendiri. banyak-banyak dan bnyak. gelak dan terus gelak. snap gambar lagi baru snyap. SEKETIKA.





jom ke rumah mien. makan-makan. makan dan makan. memang tunggu je. sedappp. kek coklat lu sedapp. tak tipu. datang si farid dan baby join. cerita lagi dan lagi. beg natrah hilang. semua buat bodoh. nanna ketua. lawaakk :) snap snap picture. bye jia. kerja lah plak minah starbuck ni. rugi anda :) next time cuti ok :)



rumah zaza. mcam masuk kedai english style. mama mesti suka ni. rumah pernah masuk majalah :) teruja aku. setiap sudut kena amik gambar. rugi kalau tak amik :) cantik :) dengar cerita mien. haih. memang tak patut. ok kawan-kawan. habis sini ye ceritanya :)
masing-masing dah mengah. perjalanan masih jauh. "ye ye duit raya, ye ye duit raya" lagi dan lagi. kawan-kawan, adik aku dapat lebih duit raya dari kita. zaza yg bagi. haha. ok. itu upah dia :)



rumah gee. tak jauh dari bukit indah. tapi baru aku tau ada perumahan baru di situ. cantik ruamah-rumah baru ni. dah petang, makan petang. karipap dan nugget ayam. yummy :)
memang ikut peredaran makanan hari ini :) sambil dengar cerita panas dari zaza. nyaring suara dia cerita. memang nmpak geram pada lelaki itu.
balik, natrah kondifeeenn gila tinggal beg kat rumah gee. lupa lah tuuu ;)



rumah lily. makaroni. fav aku. nak amik lebih. malu. haha. kat sini memang cam harram. lily keluar dengan muka setann..'siapa nak duit raya lebih, kena buat cabaran dulu' ..dia tunjuk rm50 dari luar sampul. semua pelahap dengar cabaran lily. ' pergi carik mak aku, cakap dgn dia, anak mak cik yg plg bongsu tu cantik'. ok. semua meluru carik mak lily. rumah kau dah lah besar. penat turun naik tangga. gigih. rupanya di dapur. nasib aku tak sejinak mereka. yg penting aku dengar suara fath cakap dengan mak lily. lily dah mcam sihal gelak-gelak. amik kau. semua kena tipu. rm50,rm100 palsu! ahha. mati kau.



rumah faiq. semua dah fikir nak balik. summmpaah penat. tapi masih ada satu rumah. rumah natrah. aku, mien dah memang give up nak balik. wawa,zaza ikut aku lah. yana, gee pun sama.
tapi disebabkan satu ayat, kami pasrah. pergi juga. 'dekat je. 10 MINIT je dar bakar batu'
ok kami percaya lu. cepat cepat gerakkk..eh jap. 'ye ye duit raya. ye ye duit raya' haha. walaupun penat, mata, mulut tetap segar kalau nmpak duit raya.



selepas 10 MINIT x3 natrah,
sampai juga di depan kondominium mewah dia tu.
selepas 10MINIT natrah,
baru smpai parking kereta lepas kena tahan dgn FUCK guard tu. lesen lesen. macam masuk uitm. nasib tak tengok sahsiah rupa diri.
selepas 10MINIT natrah,
baru sampai depan rumah.tingkat 17.memang saja suruh campak natrah ni dari atas.
kira lah dah berapa 10MINIIT utk smpai rumah dia.
mata dah merah. mengantuk. tp cheese cake tetap bedal tau. makan je lah. supper di malam hari.

di sini destinasi terakhir. selepas 10MINIT x 5 kat umah natrah. seronok sangat.
snap gambar yang akhir. sebelum peluk cium maaf zahir batin :)
terima kasih sudi hadirkan diri. jemput lagi raya tahun depan.
yang tak bisa datang, datang lah tahun depan. rugi rasanya nnti :)


No comments: