Friday, October 22, 2010

keep balancing



eat. pray. love

cerita yang dah lama nak tengok. tak. bukan aku yang nak tengok. si kecik itu. aku cuma menumpang.

berarak ke sunway pyramid. bila terbukanya mata aku. ah. memang petang lah jawabnya.
pertama kali pergi agak jauh tanpa yus. selalu dia bodyguard aku.
ikut rasa nak main ice skating tapi macam hambar kalau berdua. lain kali.
check wayang. 7 pm. ikut je lah.
cuma next time, ada list aku nak tengok.
'life as we know it' 'you again'
demm .aku mula ketagih cerita macam ni. si gila ni lah ajar aku.

pusing cari makanan dulu. perut dah buat konsert. ah. makan ni salah, makan tu salah.
bila nak baik ni. benci tau.
laksa shack. tapi makan spagetti. apa tu. si gila ni tak habis2 suruh puji masakan dia lebih sedap.
memang sedap berbanding ini. cuma kosong. memang khas utk orang sakit agaknya :)

eat. pray. love

aku paham sikit-sikit. cuma kenapa gadis ni bertindak gila pun aku tak paham. ending sebuah relation tanpa sebab. hanya tiba-tiba.tak betul agaknya. cepat bosan mungkin.
tapi yang aku suka. si ketut :) ah. dia comel.
tak. aku suka bila dia mampu tilik tangan. nak aku tadahkan tgn aku untuk lihat nasib aku.
biar aku tau. biar aku lebih sedia.
tapi seronok lagi bertambah bila ke itali. demm. makanan yang sangat sedap.
tempat yang cantik. rindu bila kala aku boleh makan macam-macam tanpa ada yang risau.
next station, india. ok. memang tak pernah ada feeling nak pergi sana pun.
bali :) ok. tukar lah. tak nak ke itali. bali pun cukup indah. romantik session.



ok. pokoknya di sini. filem ni buat aku berangan. filem ni buat aku rasa nak pergi macam-macam tempat dengan makanan yang sedap-sedap :) tapi kita ke hong kong disneyland dulu boleh :) lupakan selsema burung tu. lama sangat kisahnya.

pusing pusing ke arah padini. memang sale. tp harram. duit tarak. lihat je si gila ni berseronok.
dapat satu kemeja. nampak hebat. saiz s untuk perempuan.
demmm.bukan untuk aku. tapi si gila. perempuan bertopengkan lelaki.
memang bercadang nak snap gmbar. dia pun memahami. memang tak boleh nampak cermin.
ok. hp aku takde. terima kasih. tinggal kat wayang.
ah. lari memang macam explorace. maaf susahkan kau.
nasib aku baik. jumpa juga.
pusing balik padini. separuh tutup. maaf. tak sempat beli.
lihat kasut. kononnya limited edition. aku tak pernah tau dia sukakan jenis tu.
nampak pelik di kaki. bayangkan aku pakai supra. begitulah.
tapi tak smpat juga. kedai hampir tutup.
seluar pun tak smpat beli. ah. semua aku ke salah.
eh biar lah. mana tau nak jadi. tak de jodoh. lain kali beli barang jangan bawa aku.
semua memang tau, aku tak pernah ada jodoh dengan barang. jangan bawa badi aku. maaf.

separuh gelap. kedai semua dh tidur. aku masih pusing mencari hala tuju.
mana aku parking kereta. eh memang suka kan jalan turun naik. memang seronok.
pikir romantik ke. ok. 2,3 kali turun naik. baru ingat.
cari kereta. nasib jumpa.
penat.

cari hala tuju lain. ke arah uptown. steamboat. mengidam. dim sum. aku rindu seoul garden.
pusing-pusing black out. ingat romantik ke makan candle light dinner. ok.
aku tak pham kenapa mesti uptown black out. uh, malang sgt ke.
tapi tika itu, pegangan tu rasa lain. rasa selamat dan sejuk. diam biarkan saja.

mamak hingga 4.30 pagi. memang gila. kak D dah marah. biasalah.
aku mula rimas. ah. macam mana. rasa tak sedap.
cerita tanpa henti. itu aku suka. sebab si gila ni mampu tahan telinga. oh sampah tu berguna juga.
tp terpaksa berkampung di tempat yang tak sepatutnya walaupun aku rasa selamat.
rasa tak sedap tapi bila mata minta ditutup, mana-mana pun boleh biarpun terpaksa berpeluh.

bila hilang rasa kisah, macam ni lah jadinya kan.
keep balance :) sebab itu buat aku sentiasa senyum.


p/s : biarpun tarikh tak secantik semalam. tapi rasa itu tetap ada biarpun hari apa.

No comments: