Tuesday, November 30, 2010

graduasi diploma. konvokesyen ke-73 sidang ke-6


28hb November 2010
Bertempat di Dewan Sri Budiman UiTM Shah Alam, berlangsung istiadat konvokesyen.
Aku di sidang ke-6.
bernombor giliran 347 meninggalkan pemegang nombor 586 & 589 di belakang. Jauh.
Berseorangan. Bosan.

Dalam kereta, aku rasa dah lewat.
Mood mula lari. Kakak pun dimarah.
Tapi ada satu buat aku senyum.
Pesanan ringkas di telefon.
beli bunga”. Faham dan senyum :)
dan masa tu aku rasa keinginan aku untuk pegang bunga saat konvokesyen, tercapai :)

Untuk pertama kali naik bas dalam uitm.
Menuju ke dewan.
Terserempak. Nampak seperti dtg bersama.
Cara dia mmg pelik. Bagi bunga tanpa adab.

Saat aku tunggu turn, rasa ralat berbintang satu.
Cuma perlu beberapa untuk ke bintang dua.
Rasa ralat bila nampak selendang pink.
Dan masa aku lihat ke buku konvokesyen, aku nak ke kelas pertama bila ijazah nanti.
Tapi teringat satu subjek yang hantui aku sejak final berakhir.ah!
Dan tika beratur,cuma doa, aku dan mortar board, janganlah jatuh. Senyum :)


nama tertera di skrin kaca tv :)

Satu-satu nama dipanggil.
Ah. Kau sama dengan kami. Mak cik propa.
Pesanan dihantar ke tikah, tonton skrin bila dengar nama ini.
chooi!” :))

istiadat konvokesyen paling bising dalam sejarah” (pro cansellor, 2010)
Dia perli. Bukan puji.
Majlis sebegini harus dihormati. Itu yg dia cuba sampaikan. Haih.
Masscomm pula. Reti ke?

Keluar dewan. Hujan. Aku dah rasa banyak plan tertangguh.
Kamera hanya ditangan. Sesak dengan ratusan orang.
Bawa dia ke keluarga. Memang tiada masalah.
Positif :)

Tapi rasa ralat tak ke pihak sana. Maaf.


ini adik si gila ni. kenapa dia comel kau tak? :))


Baby, awak comel. Nak jumpa awak.
Sahaja.
Boleh? :)
sampai jumpa nanti si comel :)

Pulang dengan mengharap dapat tinggal lagi di sini beberapa hari.
Mengharap juga dia tinggal di sini lagi.
Minggu depan baru pulang ke kampung halaman masing-masing.

Harap untuk ijazah, cuaca akan elok.
Bye :)

some lovely pictures :)


bersama papa dan mama :)




my lovely family. thanks for support :)




shafiq ;) terima kasih untuk bunga ini ;)


yusmirnadia.

harap dapat bersama lagi bila graduasi ijazah :)


No comments: