memang sekarang ni musim begitu kot.

aku pun dah makin tak paham dengan pentas drama student uitm sekarang ni.
macam-macam. terkini satu lagi drama. agak curah mencurah, tarik menarik jugak lah.
pening. aku memang takde kat tempat kejadian, tapi bila dengar dari mulut ke mulut, nampak happening.

happening tu bukan maksud aku suka. malah, terkena tempias juga.
lagi-lagi bila berkaitan dengan orang yang kita kenal. sumpah benda tu memang tak seronok!

dan bila lagi kita dengar cerita orang, dan cerita si dia, bercanggah. lagi pening. mana satu patut percaya.
dan terakhirnya, suka hati kau lah. pandai2 kau bawa diri. yang penting aku dah cuba nasihat apa yang patut.

ada yang bilang pada aku, "jangan biar tinggal berdua je dengan lelaki, akan ada yang ketiga"
dan ada juga yang sebut, "jangan salahkan orang ketiga, salah kan keduanya"
kalau kau pandai kawal, semua selamat.
macam lah aku tak pernah berdua je dengan lelaki, selamat je.
bukan nak cakap besar, tapi sebab aku tahu apa aku buat.

tapi, ada hikmah juga kan. sekurang-kurangnya, aku dah tutup sedikit jurang yang dah lama aku dan yang lain buat untuk dia.

bye :)

No comments: