Wednesday, May 11, 2011

luar tak sama macam dalam.

kadang-kadang ada dalam banyak perihal, kita tak mampu nak tunjuk diri kita sebenar.
mungkin sebab takut feedback yang datang, atau situasi tak mengizinkan.
atau mungkin rasa tu tak perlu nak tunjuk.

ada yang kata, "aku kenal kau lah".
mungkin dalam sesetengah perkara tapi bukan semua. kalau kata kenal, why do something yang mungkin memberi effect luar dalam pada aku. oh, sebab 'kenal' tu cuma luar.
kenal dalam tu belum perfect lagi. jadi, jangan rasa kenal aku.
sebab aku sendiri tak kenal diri aku lagi.

kalau aku dah tarik muka, tinggi suara, maka itu menunjukkan aku tak suka perkara tu berlaku. maaf lah. mood aku. kan susah nak kawal. kata kenal kan.
"kau tak cool lah bila marah". siapa yang cool kalau marah. no one lah.
even the coolest punya orang pun akan senyap utk seketika sebab nak sorok rasa tak cool tu.
cehh.

ala, benda kecil je pun. takkan itu pun tak boleh nak settle kan.
yelah. benda kecil yang selalu jadi, lama-lama jadi apa? teka!
sama macam konsep "sikit-sikit lama-lama jadi bukit lah"

tak minta banyak pun cuma minta jangan describe luar kalau tak kenal yang dalam.
sebab luar nampak biasa, tapi dalam tu bombastic. yang sukar nak lemparkan rasa.
sikap egoistic ni juga kot mendorong rasa ni. sebab aku admit aku sukar nak kenal orang luar dalam. sebab aku malas nak main dengan personaliti yang sukar ditafsir.
maaf untuk segalanya.


bye :)

No comments: