Friday, August 12, 2011

#AlasanBreakUp

semalam penuh di timeline twitter dengan hashtag #alasanbreakup.
kelakar. macam-macam alasan ada. tergelak-gelak aku.

mungkin alasan ini biasa digunakan atau berkaitan dengan drama.
disebabkan terlalu lalu banyak alasan ni, aku boleh kirakan zaman ini semua manusia kreatif.
kreatif untuk mencipta 1001 alasan kalau berlaku dengan situasi ni.



ok. antara alasan-alasan yang menarik perhatian aku :

#alasanbreakup I think we're better to be friends.
#alasanbreakup "You deserve someone better", tapi the next day dia yg dah jumpa baru..
#alasanbreakup "i nak focus study. Ni last sem i ok?!"
#alasanbreakup My mother doesn't approve of our relationship
#alasanbreakup im not good enough for you.
#alasanbreakup Dulu I extra jer. Sekarang I artis. Mestilah I couple dengan artis jugak.
#alasanbreakup long distance relationship never works. / ye lah . Kau dh ada awek lain mmg ar
#alasanbreakup sorry, tp orang kata, if u love something, let him go. So I'm letting you go.
#alasanbreakup u takde kereta. i tak naik motor. nanti rosak rambut pakai helmet.
#alasanbreakup i taknak ada komitmen/ padahal dah couple 1,2 tahun.
#alasanbreakup Kita dah tak sehaluan. Jarang call/jumpa/bbm/text. Bye
#alasanbreakup "i takboleh terima laki macam you" awal2 dulu boleh pulak terima. Aku da syg mcm org gila x boleh pulak nak terima.
#alasanbreakup "How can I be secure with u when u urself isn't secure?"
#alasanbreakup my ex is coming back from UK, he promised to marry me when he's back here
#alasanbreakup letih laa asyik i jerr nk kene jaga perasaan you -.-

last but not least

#alasanbreakup takda alasan,tinggal mcm tu je,ouch

ok. itu sakit. haha.
ini semua contoh yang aku ambil dari hashtag ni. bukan aku buat sendiri. ideo orang lain ok.
so, kalau rasa nak guna atau carik lagi yang kelakar, search je kat twitter. sumpahh macam haram. haha

mine? utk real story, aku pernah guna alasan rasa terkongkong.
ok tak. hidup terlalu terkongkong pun takboleh jugak kan. rimas.
tapi aku paling menyampah kalau alasan "awak terlalu baik untuk saya"
habis tu kau nak yang jahat jadi laki/bini kau? pfftt.

dan buat masa ini, aku tak pernah dengar apa-apa alasan break up. selalunya aku yang bagi alasan.
tapi satu alasan aku selalu macam nak maki hamun pukul sepak terajang bila alasannya "jom kita cuba clash nak. selamba!" && my answer is "kepala hotak kau!"
tu lah, abe kau tu. nak mintak putus telinga lah tu.

bye :)

No comments: