kalaulah dia faham



mungkin ini pertama kali.
dan dia tak pernah rasa apa rasanya berada di tengah nanti.
sebab aku pernah rasa dan rasa tu tak pernah seronok.
mungkin sekarang rasa terhibur. tapi bila saatnya nanti, mati akal.

kalaulah dia faham. waktu senang tak selamanya senang.
roda putar balik. lainlah kalau ada brek pada roda.
tapi takkan selamanya boleh berhenti, suatu ketika tetap bergerak turun naik.

aku rasa dia dah nampak contoh depan mata.
contoh yang pernah tersungkur dan perasaan tu buat aku takut.
aku pernah kata "janganlah terkena badi. takut weyh"
tapi kalau diri sendiri pilih badi tu, macam mana?

harap dia faham.
harap-harap lah. tapi rasanya dah terpergi jauh. nak tarik pun macam dah ketat sangat.
kalaulah dia faham.

bye :)

No comments: