Friday, May 11, 2012

bayang hilang, bayang baru muncul

 
"sometimes you just need someone to forget someone"

sebenarnya tengah rasa bosan. bosan yang teramat takde kerja untuk dibuat.
since aku bukan di rumah sendiri. lain lah kalau rumah sendiri, aku tau apa patut aku buat.
disebabkan bosan, tangan mula nak stalk. 
ala, tak best lah cakap stalk, nampak stalker sangat.
so, aku prefer untuk memanggilnya investigate. so, i'm become investigator. macam Detective Conan :)

aku terbaca satu post, dulu kemain in love muah muah mucuk mucuk.
then now, bergaduh. sempat jugak aku celah blog si gadis.
sengsara kemain. tapi di laman sosial lain, macam tak kisah.
macam gembira sebab si dia yang buat hal.

tapi aku faham situasi macam tu.
kadang-kadang si gadis perlukan satu motivasi untuk hilangkan apa yang dirasa.
pretend to be cool. kuatkan sebenar wanita ni.
so, aku macam tak berapa nak setuju bila ada yang gelar perempuan lemah.  
sebab perempuan kan suka menangis.
we olsss menangis sebab dah tak kuat menahan. <---see, tak kuat menahan bukan cakap lemah tapi terlalu berat untuk menahan.
macam awan, kalau dah terlalu berat, ia akan hujan. apply same goes to women. got it?

back to basic. 

aku pernah lalui situasi di mana agak sukar untuk kita lepaskan seseorang.
bukan agak, tapi sangat sukar. setiap celah ada bayang dia. 
still tak boleh adapt suasana baru yang kita takkan ada message, call, suara, mahupun batang hidung dia.
susah. memang susah. unless kau dah biasa hidup "datang dan pergi sesuka hati". tu aku takboleh komen lah.

first, delete semua message si dia! betul. kena buat. kalau tak, tangan gatal nak baca balik message lama. then terwinduwww. ceit.
second, jangan gatal dengan si dia balik! once you dump him or he dump you, jangan jilat ludah balik! sebab, if he/she wants you, he/she will stay or try to stay. not give up.
third, busykan diri. or erti kata lain, wait someone to forget the old one.

senang cakap. susah buat. memang. tapi nak seribu daya, taknak seribu dalih.
aku bersyukur kala aku tersungkur tak mampu nak hilang semua bayang, muncul bayang baru.
bayang itu bantu aku. buat aku lupa apa yang patut aku ingat.
bayang yang tak pernah aku cari, tak pernah aku minta. tuhan bagi.
sebab tuhan pernah cakap "sesuatu yang berlaku ada hikmah"
sesuatu yang hilang akan diganti dengan sesuatu yang lebih baik dan buat kau ke arah lebih baik.

that's me. today. lari jauh dari kehidupan dulu. jauh sangat. tak nak patah balik dah.
dan bayang tu jadi orang. orang yang paling aku sayang sekarang ini.

dan mungkin kita tak pernah terdetik orang sekeliling kita akan jadi tulang belakang kita.
tuhan dah aturkan apa yang patut untuk kita.
jangan menyesal. yes, aku pernah menyesal dengan kehidupan dulu.
tapi aku silap. sebab kehidupan dulu yang bawa aku ke kehidupan sekarang.

"dont use someone to move on"

tapi, jangan kita sengaja mencari untuk lupakan seseorang.
orang bukan untuk dipergunakan. tak perlu cari. dia akan datang. trust me bebeh :)

sempena bulan ke-19, untuk bayang yang sama tinggi dengan saya, terima kasih untuk segalanya :)
heart you much more si gila!

nak tengok jelas, pakai cermin mata 3D :)

bye :)
fds
written by fadhillasamsudin

No comments: