Sunday, December 30, 2012

Graduasi Ijazah. istiadat Konvokesyen ke-77. Sidang ke-11

hai.
saya penuntut Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Pengajian Media (Penyiaran) UiTM, Shah Alam.
dan hari ini, 1 Disember 2012, saya dah tamat 2 tahun pengajian!
i am officially degree holder bebeh. *pelukciumpelukcium

this! 
ya. saya penerima anugerah naib canselor kelas pertama dengan pointer 3.70.
untuk diploma, aku gagal dapatkan selempang pink. grad cuma 3.47. 
tak sampai 3.5 pun. shame on me.
aimed aku untuk degree, get the selempang pink. yes.

serius. bukan sebab untuk bangga atau berlagak atau apa-apa pun.
dan biarlah orang nak kata, dapat Dean List pun bukan dapat kerja bagus.
orang yang tak pandai tu lah kerja bagus, yang dean list duduk bawah je.
siap bagi aku bukti lagi. ok. whatever. rezeki mereka. bukan dean list atau tak penentunya.

cuma, cuma ini yang aku nak bagi pada papa mama.
first, aku dapat masuk diploma masscomm.
mama kata "ini yang kau nak, mama tak nak dengar kau gagal"
aku admit, spm aku tak membanggakan. only 4A even semua subjek still credit pun tu macam fail bagi mama.
and diploma aku, even orang lain dapat 3 pointer pun dah cukup gembira,
kau dapat 3.41, mama marah aku. 
thats why, im always expect to get highers marks dalam apa jua exam.

and this is untuk mama senyum bangga sampai telinga, lepas telinga, mulut terkeluar dari muka pun takpa.
asalkan mama senyum.
panjangnya berbual oi. ceh, dah feeling-feeling nak nangis, pandai cover. *kesat air mata.

papa mama datang sama dengan aku. pakai baju maroon.
theFadhilla's kata tidur lagi penting. tengahari datang sekali dengan Mr. Sepet :)
nasib baik guna nama Sepet, tak jadi tacing tacing.

macam biasa, jodoh kuat dengan cik pipi bum-bum, Yusmirnadia.
dekat parking je dah jumpa. so, bersama-sama kawad kaki pakai heels menuju dewan.
even berbaris berjauhan, at last dia duduk belakang aku juga. jodoh. jodoh. hahaha

sudah keluar dewan, cari pasangan maroon. 
terjumpa pasangan biru. rupanya papa mama tukar baju! kah kah!
sebab mama pakai jubah seluar and perempuan tak boleh pakai seluar untuk masuk dewan.
nasib baik ada baju lain. kelakarlah!
and soalan pertama untuk mereka "papa mama tengok tak adik naik pentas?"
ok. dapat tengok. yayy! :)

sebelum tengok gambar, baca wish ni.
baca. baca!
terima kasih para pensyarah yang mengajar selama 2 tahun ini dan berjaya untuk tidak failkan aku.
Al-Fatihah untuk lecturer legend, Allahyarham Ustaz Ghani. 
terima kasih untuk pengalaman yang banyak sangat mengajar sampai aku berdiri di sini.
classmates MC 223 C yang happening. masing-masing pun dah ada kerjaya. congrats semua! :)

ok. kesat air mata. 
jom, tengok gambar! :)

theFadhilla's, encik Sams, cikgu Nora.
5 rumah biru. sorang ketua pakai baju pink. haha

yang kiri, yang kanan bergabung dapat anak comel tengah-tengah tu. ok thanks :)
here, Mr. Sepet. eleh-eleh bunga ros. 
first time muka dia masuk blog gua. mesti dia tengok, dia senyum. hai! 
eh, carikan mata dia! bergaris sangat tu. kihkih. ok tak kacau dah.

2007-2012. 5 tahun persahabatan. 
yusmirnadia - fadhzli - jazli - fadhilla
at last dapat ambil gambar samo-samo ewah.
i love bee-yotch. *pelukciumpelukcium

kakak pipi tembam-dalam-mulut-ada-simpan-kuih.
dah tinggi, pakai heels lagi. kesian aku.
thank for 5 years menjinakkan aku pakai kaki.
aiyebbiu. 
*pelukciumpelukcium

malam tu, aku pergi tengok bola kat stadium.
eh, Indonesia kalah. even penat pun, terjerit lah jugak.
terkeluar jantan i. malu dengan si sepet.
tak malu sangat lah. sebab dia pun sama dengan. haha.

konvo-family gathering-bola.
perfect day! :)
atleast papa mama kenal siapa 'kawan' yang aku selalu cerita kat mama tu :)

ok. last pose.

jangan salahkan aku dia pose macam tu. aku tak ajar dia.
dia yang cepat belajar. haha
*pelukciumpelukcium. eh, tak boleh. dosa. haha 
terima kasih layankan budak tudung pink ini jalan-jalan cari barang konvo walaupun terpaksa jalan seluruh tempat akhirnya tak beli apa-apa.  
lepas tu ejek gua "ei, pakai baju pink, kasut hijau" pffft.
scroll gambar atas cari gambar full aku kan? haha

bye :)
fds

written by fadhillasamsudin

No comments: