Monday, February 4, 2013

Pantang.

 
pantang.
biasa orang dengar dan biasa orang sebut.
dan bila kita dengar perkataan pantang ni maksudnya something yang kita tak suka.
sama ada untuk lakukan, dilakukan orang lain, atau diperlakukan pada kita.

same goes to berpantang.
pantang makan. kau tak boleh makan itu, makan ini.
kadang-kadang terlepas pantang juga. sebab kadang-kadang manusia ni, pantang jumpa.

cuba kalau orang buat sesuatu yang kita tak suka? apa rasa?
marah? ok then. mungkin mereka tak tahu apa yang kita suka atau tak suka.
tapi bila kita dah warning, masih dilakukan, macam lagi marah kan.

mungkin manusia suka cabaran. atau suka buat orang marah.
atau suka tengok orang marah. is it funny? not at all i guess.

entah. biasalah. aku pun manusia.
ada juga pantang larang. aku paling pantang orang baling barang kat aku.
unless memang aku tahu dan ready for catch it. contohnya, kunci.
untuk main baling-baling like sampah, tisu or etc, please dont.
i just hate it. yes, hate it.

aku bukan tong sampah untuk campak benda suka-suka hati.
and mungkin ada 'orang' yang ingat aku sangat benci benda ni.
suka sangat baling tisu kat aku. am i look like trash can?
so no wonder u always treated me like rubbish. dont you?
*kan dah emosi teringat kisah lama. menyampah.

and biarpun ada juga yang masih suka buat benda yang dipantang ni,
kadang-kadang because of rasional, terpaksa let it go.
biarpun dalam hati berkecamuk menjerit "dont do this to me!"
calar-calar dalam hati. siapa nampak. 

kadang-kadang kita berdepan dengan orang yang rasa semuanya okay, ceria, gelak,
tak kisah orang nak buat apa pun.
but, just dont you think that person have feeling too?
so do i.

sebenarnya memang nak menangis tadi.
just tak tahu kenapa.
sakit hati. entah lah.
sebab rasa hormat, buat lah macam takde apa.
biarpun sebenarnya kecik hati.

dan sebabkan itu, just ruined the whole day.
yes, the whole day.
better sleep and cry. should be ok tomorrow.

sebenarnya tengah pms. sebab tu mengada nak feeling sedih. *flip hair
*mencarut pada diri sendiri

bye kawan-kawan.

fds

written by fadhillasamsudin

No comments: