Friday, August 8, 2014

Geehan Collections :)

Hai.

since dah review untuk baju nikah dan sanding.
turn baju bertandang pulak.

mula-mula nak beli siap.
tapi kau tahu size kau sangat limited,
lagi-lagi size kau memang sesuai beli baju sekolah je,
so kenalah buat sendiri.

since bertandang di belah Sepet sangat ringkat dan tak pakai any bridal pun.
so takdapek den nak pi sewa baju bagai kan.

so, disebabkan masa bertunang, salah satu hantaran adalah kain songket, so marilah digunakan yeww.
memandangkan di belah aku dah ala-ala moden gitewww, so lets back to traditional.

lagipun memang disarankan pun, satu merasa moden, satu merasa tradisional.
baru rasa kahwin weyh!

so, Sepet suggest kawan dia satu universiti di LimKokWing dulu.
aku google, tengok contoh baju dia pernah buat, then check! lets go.



Kedainya di Medan Mara, Lot 16, Geehan Collection namanya.
mula-mula aku try tanya harga tru pm fb.
tapi nampaknya kakak gee ni macam garang jeww, takut! haha
tapi disebabkan Sepet dah suggest, aku layankan.
set appointment, then pergi lah. 
please expect to make an appointment. sebab banyak lagi baju orang dia nak buat dari layan kau yang tiba-tiba datang kedai banyak tanya itu, ini. haha

pergi ke Medan Mara, jumpa kakak yang sedang sibuk potong kain.
disapa lembut, rupanya kak Gee ni baikk je. sangat baik.
talkative, cuma kekangan masa nak layan fb, tu yang tanya sepatah jawab sepatah. haha
tu makanya, tak kenal maka tak cinta. ewaaah. haha.

aku bagi kain, ukuran semua dan sekali baju melayu untuk Sepet.
siap bagi contoh nak macam ni. sekali beading dan lace untuk songket ini.

aku bagi contoh seperti ini.
taraaaa


pic courtesy Zamrimatouch :)

retis kan aku. nak macam-macam bajet tarakkk.
haha. 
so, buat ikut bajet sendiri ye anak-anak :)

first fitting, aku dapat yang belum dibeading. masih kosong.
then, kain sedikit longgar, sebab.. sebab aku terkurus dari masa amek ukuran haritu, ahahhahaha
so kak Gee kena jahit sedikit bahagian peha kain. nampakkkk sanggup diet demi kahwin. haha

Bila baju siap, kak Gee masukkan dulu di instagramnya (@geehancollection)
tak suprise! alaa! haha. tapi teruja tak sabar nak pi ambil! kihkih


ini secara kasar, bila time aku amek, perghhh dia punya beading detail macam nak tercabut mata kalau nak menjahitnya.
serius. aku teruja dengan kedetailan beading tu.




thank you kak Gee :)
nanti share bila dah pakai.
mihihihi

btw, songket are soooo in bila kau kahwin. haha

assalammualaikum :)
bye.
fds 
written by fadhillasamsudin

No comments: