melaka dalam kenangan


arini cutinya Shah Alam. jadi bergerak ke melaka.
untuk setelkan clearance. bangun pagi.aku benci. tapi terpaksa.
ada banyak benda kena setel.
cuma bertiga. yusmirnadia dan fadhzli.
jazli hilang lagi. dia ke melaka naik bas dengan rakan tarian.

xpe.xde jodoh.lain kali.

teruja bila hampir tiba.signboard simpang ampat dh berubah.
ada tambahan 'Alor Gajah' di signboard.
rindu nya. pelik. aku datang jenguk adik aku selalu.tak serindu macam kali ini.
sebab aku bawa yus dan fad yg sama2 dgn aku mmbesar di melaka.

tibanya di pekan AG. wah.rindunya CIMB bank. tempat aku keluar duit.
KFC. mne jazli? jnji dia dr part 5 untuk belanja kfc. masih tak terbayar.
tiba-tiba "oiyyy"...

hah? aku langgar orang ke?
"tayar pancit.tayar pancit". ulang kali dia jerit.
berhenti kedai tayar lepas kena paksa.
ok.tayar bocor.terima kasih pak cik. tapi xperlu jerit untuk beritahu satu AG.aku malu.haih

itulah melaka.masih ada kenangan yang akan ada kalau datang sana.
pejabat tutup.tinggalkan fadh di masjid. aku xnk berdosa kalau dia tak sembahyang jumaat.
lalu rumah lama fadh. ohoii.rindu. tempat aku main badminton malam hari.

lepak sekejap di blok tun teja.blok adik aku.
ok. jumpa seseorang. kelu lidah.xtau nk cakap apa.
tak bisa pandang mata pun. mungkin ini yang terakhir. mana tau.
aku dh lepaskan kau.bye :)

jalan ke dtaran pahlwan. sejak bila sebut nma penuh.ok DP.
rindunya.byk kedai berubah.tapi padini masih dlm pilihan.
ada tgkat ke3.hebat.sekejap berubah.

berbuka di Amigo. rindu ramennya. ajak adik aku dan rakan2nya.
kecoh bila kena saman parking.haih.

benda basic lah sayang. lupakan je saman tu.

satu benda. banyak kali nama dia tertitip dari mulut aku.
aku tak pasti sampai yus dan fadh tegur.
banyak kali.gelak lagi. ok. fine. aku selesa dengan dia. dia bukan tipikal.dah :)
tapi xsangka terjumpa. kelakar. bongok aku kena perli.
cukup lah :)

bye melaka. awk bnyak bagi kenangan dalam hidup.
banyak yg buruk. tapi itu satu pengajaran biar aku xulang.


No comments: