dalam banyak-banyak cerita kan...

haa. ada kisah. beberapa kisah agak kelakar didengar.
kisah dari bekas cikgu sekolah rendah.
seorang pelajar darjah lima taksub pada guru nya.
agak pelik. tak biasa terjadi. sampai kenalan dan keluaga sepupu sepapat gurunya akan di add di facebook.
24/7 mesej tanya dimana dan apa yang dilakukan. brulang kali telefon. pening lah.
masih darjah 5. bila dah sekolah menengah? *sigh

apa cerita. bukan kali pertama. saat darjah tiga, pelajar itu pernah hantar surat cinta pada ustaz.
ajak kahwin. cis. apakah?
kurang kasih sayang. itu yang terlintas.
dengar-dengar dari sudut keluarga, ada masalah.
kalau dari sekarang dah sebegini. apatah lagi bila dewasa?
itu jadi nya macam-macam kisah dalam surat khabar.
buang anak, gugur anak, jual anak.
memang dah takde akal fikiran.
cukup cerita ini.

cerita lain pula.
cinta melalui talian. facebook atau laman sosial lain.
lagi-lagi adik aku.
memang mudah berkenalan. hp tak pernah lepas dari tangan.
mesej 24 jam. semua kenalan melalui facebook.
hebatnya facebook.
cinta monyet.

tak juga. dengar cerita, facebook temukan pasangan yang berumur 80 tahun.
percaya atau tidak. segalanya mungkin.
aku pun tak boleh nafi apa saja.sebab itu sendiri berlaku.
semua berlaku melalui laman sosial.
hingga kini mukabuku menyambung semua.
dan siapa sangka aku mula rapat dengan si gila melalui muka buku juga.
nak harap depan2, memang TAK lah!
termasuk lah Farisha. kenalan paling lama yang bertahan hingga kini :)

cerita lagi satu.

ish. satu hari cuba hubungi. msih gagal :(
mana awak. risau.
harap awak ok di sana.

ok. satu lagi satu lagi.
nak balik shah alam cepat sikit boleh?
rindu semua.
ok dah. bye :)

No comments: