Tuesday, December 21, 2010

malam sebelum tibanya 20 disember :)

untuk malam sebelum angka 20hb tiba, gadis dari kuala Lumpur ajak berjalan bersama.
farisha dan rakan-rakan.
untuk satu hari. aku marah sebenarnya dengan dia. ok. bukan marah. jeles.
atas dasar, saya nak ikut awak ke singapura :( tapi tak bisa :(



tapi atleast saya dapat coretan dari kota singa :)
terima kasih farisha :)
ok. habis cerita.

pertama kali ke istana garden. ok. pertama kali masuk muzium JB selepas hampir 21 tahun tinggal di JB. benda yang sangat seronok untuk diceritakan.
istana lama. agak seram tapi seronok. cuma isha niii. penakut lah weyh. haha.





rumah ala jepun :) cantik persekitarannya :)






muzium istana johor :)


ke city square.
wayang. Aku Masih Dara, Fair Game, Tron Legacy.
3 wayang dengan bayaran untuk dua tiket sahaja.
bukan buy 2 free 1. cuma bila filem itu membosankan, ada cerita lain kita boleh kongsi tengok. cari je mana-mana filem dan pastikan ada seat kosong :)

bercerita tentang Aku Masih Dara.
filem sosial melayu. sangat sosial. kadang aku jadi malu untuk tonton. entah. perasaan malu aku sebagai seorang perempuan keluar secara mendadak. memang tak nafi filem ini selaras dengan kisah sebenar dunia melayu. tonton lah kalau nak tahu :)

Fair Game. ah. cerita terberat pernah aku tonton.
mungkin yang bersituasikan politik, boleh tonton. tapi bukan aku.
itulah endingnya, aku tonton filem Tron. biarpun dah klimaks, janji aku tak bosan :)
cuma agak ralat tak habiskan filem Fair Game. sebab aku benci bila aku tak tahu ending.

ke SAJ, larkin. tunggu seseorang.
sebelum berlepas ke Senibong Cove.
seafood place. gaya ala umbai, melaka.
mama baru cerita tentang tempat ini. mahal katanya.
diajak, katanya "mama tak boleh makan seafood"


terlihat satu suasana sebuah keluarga meraikan sambutan hari lahir.
ada sang pemain gitar menyanyikan lagu happy birthday.
dengar petikan gitar. itu salah satu wish aku untuk hari lahir kali ini.
tapi aku tau pemain gitar aku rebah dalam bas buat tika ini.
jadi, meminjam suara petikan gitar dan nyanyian dari farisha dan rakan2 buat aku lebih seronok :)






senibong cove :)


farisha, huda, nana :)

tapi seronok bersama anda semua.
kak farisha, nana, huda. oh pye :)
since semua umur berlebihan dari aku, jadi letak kakak dihadapan. untuk semua :)
nampak hormat sikit :)
terima kasih nyanyian lagu happy birthday di danga bay secara 3G anda buat saya terharu :)

weyh farisha. patutnya saya buat sesuatu sebelum pulang.
saja untuk buat muka awak merah depan kawan-kawan awak :)
next time. haha. matikau! :)
btw, thanks untuk satu malam sebelum :)

bye :)


No comments: