Tuesday, April 12, 2011

masih punya waktu lagi

masih punya waktu. waktu yang sangat singkat untuk terus ke production sebenar.
dan untuk ketika ini, kepala aku masih buntu dan stuck. penat tak pernah nak habis.
dan sekarang aku rindu nak balik jb. bila duduk sini, rasa bahang nak production nanti.
tambah lagi perterlingkahan yang tak pernah nak berhenti. ada je masalah yang datang.

"sekarang ni kau dah masuk fasa kau selalu nk gaduh. rasa nak pijak-pijak" (ymp,2011)

hah. memang. penat. sumpah penat. nak melawan pun dah tak mampu. ada je dilawan balik.
kadang-kadang semua benda jadi salah. semua tak reti nak beralah.
dua-dua jadi migrain. dan seterusnya, tak bercakap. senang kan. *pffft.

itulah orang kata, manusia ni tak pernah nampak yang baik, semua nya nampak yang buruk je.
tapi dah perangai manusia macam tu, nak buat macam mana lagi kan.
berserah je lah.
eh, pernah dengar karma? aku tengah rasa sebenarnya ni. cuma tak berat sangat lah.

dari fikir benda ni, baik aku fikir benda lain.
untuk apa fikir sedangkan dia tak fikirkan benda yang sama?
kenapa kena tunjuk effort sedangkan dia takde rasa nak berusaha?
silap aku. betul lah yang pernah aku ungkap dalam status twitter.

"sekarang ni lah nak tunjuk rasa sabar dan memahami"

banyak sangat kerja kan untuk fokus. teruskanlah :)

kenapa ye, perempuan mampu bahagikan masa kerja dan relationship sedangkan lelaki tidak?
oh lupa. perempuan kan multitasking :)
bye :)

No comments: