mekanisme yang membunuh

dah lama juga tak menonton tv yang agak besar dan jelas skrinnya. yelah. rumah sewa kan. ada je yang tak lengkap. dan seambilnya kesempatan aku untuk menonton beberapa siri yang lama juga tak dapat saksikan.

satu rancangan yang bisa buat orang yang melihat tak kering gusi. samalah macam aku.
ini bukan rancangan biasa. idea yang cukup hebat dengan tawaran yang menarik.

dan apa yang menariknya lagi bila ada satu mekanisme baru diperkenalkan.
satu penjelekan yang cuba mereka tubuhkan.
mungkin bagi pihak mereka, itu satu perkara yang membantu menarik orang ramai.
tapi dari segi pemikiran logik akal, pasti akan ada perselisihan tak sedap hati akan berlaku antara mereka. sebab bukan sekali perkara ni dilakukan. tapi ada juga rancangan yang digunakan terlebih dahulu.

teringat satu rancangan dan disebabkan itu, ada pihak yang lebih layak, tak dapat nak meneruskan apa sepatutnya menjadi hak mereka. dan dari situ juga, orang luar akan mula nampak isi hati hasad dengki seseorang itu. melalui mekanisme macam ni lah.

seronok, seronok juga. tapi sensitiviti hati tu kadang-kadang kenalah jaga kan.
bye :)

No comments: