Sunday, June 12, 2011

apa itu Habbo Hotel?







"Haboo Hotel aimed at 13 to 18 year olds, this is a virtual life simulation in a hotel. Meet other people, have your character find a job, or buy stuff for your hotel room"

ini ringkasan untuk apa itu Habbo Hotel. permainan online yang boleh chat dengan anyone dalam tu. boleh beli barang, reka bilik sendiri and so on.

bukan aku suka-suka nak korek cerita tentang habbo hotel mahupun aku berminat untuk main permainan ini. tapi sebab adik aku, mardhiah tu dah gila sangat dengan game ni, sajalah jugak aku nak search pasal game ni.

boleh bikin lalai. kalau adik gua boleh duduk satu hari dalam bilik, tak makan, tak tidur, tak buat kerja sekolah. apa tu?
tapi kalau dulu ada lah nampak bagusnya, sebab overseas pun ada jugak main game ni, so, adik aku kena lah speaking so dapat lah dia improve english kan. tapi sekarang lain plak.
katanya, ramai budak Kelantan dalam Habbo ni. jadi, adik aku dah mula start nak belajar bahasa kelantan. yang ditanya, pada aku, atau kakak aku. dia fikir hebat sangat kot. ada boyfriend kelantan pun tak membantu lah weyh.

now, mama terpaksa catu laptop, hp dari tangan mardhiah during weekdays. cuma weekend je.
tapi bila jumaat malam je, terus dia ambil laptop, Habbo Jugak yang dibuka nya.

kadang-kadang takut jugak adik aku jadi orang kurang siuman kerana terlalu addicted pada game ni. everything disebabkan hotel maya buatan dia sendiri.
jangan terkejut, sebab aku dah lihat sendiri kes orang depression disebabkan terlalu addicted pada facebook. kerja hospital kan, mestilah aku tau :)

bye :)

No comments: