Monday, April 9, 2012

Pms, i hate you.





PMS, seringkali dikaitkan dengan perempuan yang tengah datang bulan.
aku perempuan. jadi, keadaan tu mesti berlaku. kalau nak diikutkan secara normal lah.
tapi sebenarnya pms ni jarang berlaku pada aku dan boleh aku kata aku tak pernah disinggahi rasa sakit ketika period.
kalau aku tengok mood kawan aku yang macam minta penampar masa pms, sakit perut yang teramat.
tapi bila tiba time aku, aku tak pernah pun lalu benda tu semua. sampaikan mereka pun jealous.
aku pun nak bangga pun takboleh jugak kan.see, kan dah nampak aku berlagak sikit. kan. 

tapi semalam, period pain tiba-tiba datang. dan rasanya memang macam si**.
sorry gua mencarut dalam blog gua sendiri. bold. blog gua sendiri.
so takde masalah kan?

dan para lelaki memang tak faham rasa sakit tu.
"benda macam tu tak boleh handle ke"
perh. i wish u are girl and kau boleh rasa sendiri rasa perit tu.
dan masa tu boleh aku gelak kalau kau marah-marah aku dan kata "aku tengah period lah"

serius lelaki, alasan "tengah period" memang lapuk sikit.
tapi benda tu serius. gua bold lagi. serius.
janganlah main-main. kadang-kadang benda main tu boleh bikin meletup.
bukan saja-saja nak marah ke nak meletup ke. tapi emosi memang takboleh jangka.

oh lelaki, dan bukan kami sang perempuan ni gunakan alasan 'tengah period' as the ticket untuk melenting tentu hala macam orang gila.
tapi it comes naturally baby. dan kalau encik boyfriend kenal cik girlfriend tu macam mana perangainya, 
so, janganlah nak join venture melenting sekali kalau cik gf tengah baran tu. it just because of pms. get it?

dan boleh tak, lelaki oh lelaki, janganlah gelak bila nampak perempuan marah secara tiba-tiba.
and say "period leteeww". "period ke apa kau ni nak marah-marah, rilekslah"
and guys, actually, uolss yang kena rileks bila berdepan dengan gadis pms. ok?
atau lets try put some minyak atas api yang tengah marak. what happens?  
kata gentlemen, show some gentle lah man. let us cool down lah.
lain orang, lain gaya pms nya.
dan semalam, gua menangis sebab pms. sh**, i hate you pms. seriously.
dan semalam, gua gaduh dengan encik boyfriend, sebab pms. i hate you pms.
dan semalam, gua rimas dengan bunyi 'ping' dari blackberry sebab pms. 
thanks pms, because of you, i hate blackberry. 
AND most of thing, aku rasa tak selamat. dalam apa jua. demmyu.

para lelaki, lets Maria Elena helps you guys untuk lebih faham tentang PMS.
just general knowledge. so, korang boleh handle kalau berdepan dengan cik gf yang gila meroyan sebab pms :)



thanks cik Maria Elena :) sumber youtube (shortnap). peliks.blogspot.com

bye :)

fds
written by fadhillasamsudin

No comments: