Saturday, September 15, 2012

Biarlah

Demmlah.
Baru buat post nak gumbira gumbira, tapi tiba-tiba terasa nak meluah pulak.

Tak elok nyeww aku start dengan 'demm' tadi. Ish
Hai, assalammualaikum cinta.
Waalaikumsalam rindu.
Amboi kemain skrip filem sekarang.
Dunia filem tak sama dengan dunia realiti deknon.
Sebab filem kita yang bentuk.
Realiti? Kita cuba bentuk tapi kalau tuhan kata bentuk tu tak sesuai, maka Dia ubah.
Kerja kita plan, usaha, tawakal.
Kalau sendiri tak usaha, sendiri tak plan, kau nak tawakal apa?

Bercakap soal masa depan.
Kau boleh predict?
Umur kau panjang mana. Kaya kau tinggi mana. Siapa bersama kau ketika itu. Dapat predict?
Kalau dapat, wow, youre great dude!
Kita plan, kalau sampai satu masa, plan tidak menjadi, masa tu guna plan B.
Dan sebab tu dalam hidup kena ada banyak plan.
Sebab kita tak tau apa akan jadi nanti.
Kan kita mampu merancang, tuhan yang tentukan. Tak gitu? :)

Aku ni pula jenis mengharap.
Walaupun dah bantai hati kata jangan mengharap.
Tapi degil. Hati ni tak tau ke erti penat.
Penat untuk rasa sentiasa sakit.
Tak reti ke? Hebat hati aku ni.
Patutlah orang buat main-main je.
Jangan berharap tapi orang bagi harapan.
Salah hati aku ke?
Salah hati aku. Ok. Salah hati aku.
Phuii.
Kesian hati iolls nok. Sadis.

Bila kita tengok orang dah memang sedia tak perlukan kita,
Mungkin sampai masa untuk ubah niat tu.
Eh gampangnyewww cakap.
Berlagak.

Aku kena berlagak. Berlagak kuat.
Motivasi diri jugak. Ye dak? :)

Sebenarnya aku pun di ambang gantung diri je ni.
Takpun terjun kb mall.
Tapi macam jadah nak pergi kelantan semata nak terjun kb mall.
Baik aku terjun klcc. Cantik sikit port aku untuk landing. Hahaha

Tapi bila kita dah mula korbankan sesuatu,
Tak salah untuk terus korbankan apa yang ada
Walaupun kita tak boleh nak puaskan hati semua pihak
Atleast aku mencuba walaupun aku terpaksa lupakan apa yang aku rasa.
Asalkan orang lain bahagia.

Aku faham situasi.
Dan cuba masuk dalam apa jua situasi.
Sebab aku dah pasrah.
Biarlah.

Bye :)

Written from iphone

No comments: