Dasar.


*bersila

Sekarang mungkin baru kau sedar kan.
Tak semua silap orang.
Banyak juga silap kau.
Pegang apa ada semua.
Suka hati kau je.
Jadi, siapa yang tak 'muyak'?

You being so annoying.
You being like a jerk.
You being an asshole.
Stupid you.

Kan dah cakap, bila banyak bicara, mesti ada silap.
Tapi tak pernah nak ambil kisah kan.
Dasar.
Ini baru sekarang. Kalau nanti?
Kau ingat orang bisa tahan?

Kesat air mata kau.
Macam takda nilai.
Boleh buat main. Sekarang musim hujan.
Sama je.

Kau nampak kau sempurna.
Kau nampak orang lain punya cacat cela.
Kau nampak ego orang.
Kau tutup ego sendiri.
Dasar.

Tapi kalau itu memang 'personal trait' kau.
Macam mana?
Sebab kau perempuan.
Yang nak rasa apa itu sempurna.
Hmm. Salah ke?

Cuba tutup mata.
Tengok salah sendiri.
Kunci mulut. Fikir sebelum bersuara.
Kadangkala ada yang kau sakitkan.
Sebab kau tak nampak hati.
Ada orang tak reti luah ikut mimik muka.
Jadi, jangan lah ikut suka.

Salah kau.
Suka letak harapan atas klcc sana.
Bila yang kau dapat cuma sekadar tasik di bawah,
Kau sedih.
Ada orang suruh kau panjat klcc, letak harapan kat situ?
Dasar.

Cuba buka mata balik.
Orang tak bisa faham kalau kau tak bersuara.
Cakap dalam hati buat apa.
Tapi kalau luah, sakitkan orang.
Sebab 'kalu ditagur, menghinip'
Macam mana?

Betul juga.
Ingat, bawa harapan itu turun. Sekadar tingkat 1 klcc.

Faham?
Dasar.

*bangun. Bawa cermin pergi.

Bye.

fds
written by fadhillasamsudin

No comments: