Friday, December 28, 2012

laman sosial.


laman sosial.
apa guna? facebook. twitter. blog. bla..bla..bla..

aku guna facebook untuk get connected dengan classmates.
kalau ada any discussion, ada pesanan and jumpa balik kawan-kawan lama.

aku guna twitter untuk tulis apa saja aku nak.
since kalau update status fb every second, orang pun marah.
kalau twitter, kau nak tulis setiap 1 saat pun, suka hati kau lah.

aku guna blog untuk tulis dengan lebih panjang.
cerita apa saja. luah apa saja aku nak.
memang sometime kita ada kawan untuk cerita.
dan tahu tak, tak semua orang akan available untuk kita setiap masa.
mereka pun ada masalah dan hal sendiri.

jadi, aku guna medium ni, untuk tulis dan luah apa saja ada dalam hati.
kalau nak disimpan je, memang pecah hati aku.
kesian dia.
so, bila dapat luah, kuranglah sikit stressnya. 

sebagai contoh, kawan-kawan jauh. family jauh.
connected trough whatapps, call, message.
even nak jumpa pun, jarang. and kalau diceritakan, susah nak faham.
sebab mereka tak pakai kasut kita. jadi beza rasanya. 

bukan niat nak heboh satu dunia kalau tulis dalam twitter, blog,fb,
its kind of sharing and kepuasaan diri sendiri.
bercakap dalam hati. orang tak dengar.
sakit doh.
kau menangis sorang-sorang. dalam bilik. sorang-sorang.
dalam kereta sorang-sorang. dalam toilet sorang-sorang,
depresi.
orang tengok kita kuat bila beramai-ramai.
kalau tengah sorang-sorang, dia boleh baca apa dalam hati, otak?
jangan tertipu dengan senyuman. sebab sebaliknya tu yang kena ungkap.
mungkin ada yang tersembunyi.

so, aku tak fikir ia salah untuk guna medium ni as long kau tau cara untuk kawal.
kawal bila mana kau ada bersama orang lain. 
means, jangan lah anti-sosial sangat kan.
rasa tak best pulak.
aku rasa aku jarang tekan hp kalau tengah keluar.
tapi, tak tau plak dituduh pentingkan twitter. 

takpe. orang tegur, kita ubah.
tak semua perfect. tak gitu?
tegur untuk perubahan yang lebih baik. bukan jadikan suasana makin teruk.
kalau macam tu, tak boleh ditegur?

and i hate myself yang suka tegur orang tapi at last jadikan ia worst situation.
kind of karma i guess.

bye :)
fds
written by fadhillasamsudin

No comments: