Monday, January 13, 2014

wedding designer

hai :)

aku ni memang jenis bajet nak semua murah tapi nak cantik tapi kedekut. haha
faham?
means aku memang rigid untuk pilih mana yang aku cantik tapi worth it.

so untuk tahu worth atau tak dengan price nya, terpaksa lah untuk tanya one by one designer yang ada.


a) shahida shariff (Button my button)

yes, ini designer first yang aku tanya untuk range harga sebab bajunya cantik.
plus memang ada bridal package yang termasuk sekali materials.

.pak cik google.


range price untuk bridal package is RM3.6K ++ - RM6.8 ++

btw, ini range during 2013. since sekarang tahun 2014 go and check out new price ok :)

b) Minaz Boutique

another boutique yang aku survey since terjumpa dalam instagram dia :)
selain bridal, baju RTW pun cantik-cantik.

.pakcik google.

range price bridal untuk nikah rm1800++
dan untuk sanding rm2200++

both termasuk material dan based on design ye :)

c) Dwen Raha

baju semua cantik-cantik.
tapi semua price inclusive material and dia tak amek without material.
plus dah beli pun kain, so forget it!

copyright fb Dwen Raha

boleh sewa and buat baju baru. terpulang. 
padahal sewa baju dia pun dah cukup cantik uolls.

range price untuk sewa baju nikah ikut design. 
paling murah harga sewa rm300 dan ke atas.

kalau sewa baju baru, rm800 ke atas

kalau buat baju dan beli terus rm1.2k ke atas.

kalau baju sanding plak sewa rm800 ke atas
dan kalau buat baru rm 1.5 k keatas :)

d) Hariz & Team wedding service

last but not least.
aku terjumpa di fb.
so try tanya range harga.



based on design. without material.
range price untuk perempuan rm500 ++
baju melayu lelaki rm150 ++
baju sanding lelaki rm200 ++

heeeee ;)


so far iolls tanya ini je lepas tu stress dengan harga. *nangis

tapi macam tahu je nak amek designer mana.
mihhihihi. 

assalammualaikum.
bye :)
fds 

written by fadhillasamsudin

No comments: