Saturday, June 14, 2014

1st wedding pamacrews :)

hai.
laaaaaaaaaama gila tak update.
sebab aku dah gila running man. Duduk depan laptop terus bukak running man.
hado? haha

nak cerita yang berkurun lama punya cerita.
23 Januari 2014 was the first wedding in PamaCrews :)
di Hotel Sri Malaysia.

and its on Thursday. Khamis.
mula-mula marah jugak sebab pi nikah khamis mengada.
yang dok kl ni terpaksa lah ambil cuti semata.
sokay, sebab kawan kan ;)

Siti Fateeha Ghazali & Ahmad Termizi.
Aku kenal Fath since Form 1 duduk sekelas.
Dari 1st boyfriend dia pun aku kenal.
and Fath dan Mizie start couple ala-ala cinta giteww since form 3.
dari umur 15 tahun ke umur 25 tahun.
10 years? omg!

siapa kata cinta monyet tak boleh sampai mati? :)

sebagai perkahwinan pertama dalam pamacrews, yes, we were very excited.
dijadikan bridesmaid pulak.
gila tak seronok.
petang khamis kami, dah berkumpul di kondo milik family Yana.
so, bersiaplah gigih-gigih di situ.
Call time di hotel, jam 7malam.






  
Le Bridemaids :)

walaupun tak semua ada, seroooonok gila.
kain dibekalkan Fath. means sponsor. pi jahit sendiri ;)



first bila tengok kawan kau di dalam persalinan pengantin, macam tak percaya kawan kau nak kahwin.
berapa sehhh umur aku? 
im happy for her :)



kami ditugaskan jadi dulang girl.
kau faham tak, aku kena bawa tepak sirih dan sirih tu berat nak mati?
aku rasa berat dia separuh berat aku.
tangan sampai menggigil nak bawa.
alasan sebab aku next, so aku mengetuai barisan dulang dan kena pegang sirih.
alasan tak diterima akal aku. haha

masa tunggu time nikah, kami yang agak nervous.
sempat lah si Mizie kenyit mata pada Fath. kemain. haha.
untuk hilangkan nervous. i knew it. haha

dan Alhamdulillah sekali lafaz semua selesai :)
dan saat untuk lafaz sakinah semua tuh.
bukan Fath je menangis, dengan pama sekalian pun menangis.
terharu. lagipun ayat-ayat tu semua memang menyedihkan. haha



and we are done for tonight! weeehoooo.

 

25 Januari 2014

sidang resepsi di Dewan Majidee, JB.
theme warna as decided, purplelicious. haha
so, masing-masing terkedek-kedek cari baju purple.


tiada tugas macam malam nikah, its just free activities.
ramai budak sekolah dulu-dulu datang memeriahkan :)
dapat jumpa muka-muka lama yang laaaama gila tak jumpa.


para alumni SIGS yaww ;D

kalau nak balik tak buat kecoh, macam tak best.
so, go and get the mic and sing along!
pantang kan nampak karaoke set. haha.


so, we chose Di Akhir Garisan, nyanyi ramai-ramai untuk pengantin :)
dah seronok baru boleh balik! :)


For both of them, tahniah dan selamat pengantin baru.
tahniah Mizie sebab berjaya menawan hati Fath and Pama sekaligus.
setiap kali konvoi raya atau reunion, yes, mizie akan ada dan dia lah photographer.
so, dia dah faham sangat apa yang kami akan ulang cerita tiap-tiap tahun bila jumpa.
kadang-kadang dah sampai rasa mizie ni pun perempuan. hilang malu semua.


Kami di Pama Crews mengucapkan selamat pengantin baru dan cepatlah buat Pama jr :)

*in fact now in June, Fath dahh pregnannttttt. Pama Jr. is comingggg ;)

bye :)


fds 
written by fadhillasamsudin

No comments: